Szkoła to miejsce, gdzie dzieci i młodzież nie tylko zdobywają wiedzę, lecz także rozwijają swoje kompetencje społeczne, emocjonalne i osobowościowe. To przestrzeń spotkań, relacji i wyzwań. Jednak obok radości z sukcesów czy przyjaźni, pojawiają się także sytuacje trudne – konflikty, porażki, presja, a czasem także zdarzenia o charakterze traumatycznym. Właśnie w takim kontekście mówimy o sytuacjach kryzysowych.
Dział: Sytuacje kryzysowe
Lekarz psychiatra a powrót dziecka do szkolnej rzeczywistości
O powrocie dziecka do placówki szkolnej będzie decydował w dużej mierze lekarz prowadzący (zazwyczaj lekarz psychiatra w trakcie/lub po pobycie w szpitalu psychiatrycznym), który to w odpowiednim dokumencie zaznaczy swoją opinię na temat możliwości powrotu dziecka do szkoły, do której wcześniej uczęszczało.
W dzisiejszym świecie – czy to szkolnym, czy pozaszkolnym – rzeczą prawie codzienną i wszechobecną, z którą przynajmniej raz w życiu nasi uczniowie mieli do czynienia, jest hejt. I choć wydawać by się mogło, że niektóre zachowania uczniów są niewinne, czy też nie noszą znamion nienawiści, jak chcieliby, aby myślano, hejt rozgościł się w świecie szkolnym i ma się całkiem nieźle mimo licznych prób powstrzymania go i uświadamiania, jak wiele złego za sobą niesie. Czym zatem jest, skąd się bierze, kogo dotyczy, czy oprawca może stać się własną ofiarą? Na te wszystkie pytania postaram się udzielić odpowiedzi i zwrócić szczególną uwagę na dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, którym bardzo często przychodzi się mierzyć z brakiem zrozumienia, wiedzy i empatii zarówno ze strony rówieśników, jak i niestety nauczycieli.