Pierwszy praktyczny magazyn dla nauczycieli

który pomaga zintegrować klasę, inspiruje, dostarcza rozwiązań w sytuacjach kryzysowych i dba o dobrostan psychiczno-emocjonalny ucznia i nauczyciela.

Wychowawca z klasą

Nasza gazeta dla nauczycieli to:

check
gotowe projekty i inspiracje ułatwiające codzienną pracę wychowawczą
check
toolbox wychowawczy z pakietem narzędzi do wykorzystania na zajęciach
check
ekspercka wiedza psychologiczna umożliwiająca podejmowanie właściwych działań pomocowych i interwencji
check
grono autorskie złożone ze znanych edukatorów, Superbelfrów i aktywnych wychowawców z kilkunastoletnim doświadczeniem
check
społeczność zaangażowanych wychowawców, z którymi wymienisz się doświadczeniami i pomysłami

Wyzwania, przed którymi obecnie stoją wychowawcy:

ZNACZNE POGORSZENIE KONDYCJI PSYCHICZNEJ UCZNIÓW

UNICEF szacuje, że na świecie blisko 13% nastolatków w wieku od 10 do 19 lat żyje ze zdiagnozowanymi zaburzeniami zdrowia psychicznego.

BRAK MOTYWACJI DO NAUKI, PROBLEMY Z KONCENTRACJĄ

Blisko 88% uczniów zgłasza trudności w uczeniu się, prawie 53% uczniów ma trudności w koncentracji.
Źródło: „Charaktery” i „Małe Charaktery” wraz z Zakładem Psychologii Rozwoju Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

PRAWO I DOKUMENTACJA OŚWIATOWA

Nauczyciele toną w bezsensownej pracy biurokratycznej - to główny wniosek ankiety przeprowadzonej przez ZNP wśród 18 tys. pedagogów i pedagożek.
Źródło: portal oko.press

WYPALENIE ZAWODOWE

Wśród nauczycieli najwyższy poziom złego samopoczucia dotyczy objawu wypalenia zawodowego, jakim jest wyczerpanie, a w dalszej kolejności poczucie braku sensu własnej pracy.
Źródło: Gazeta Prawna

KONFLIKTY SZKOLNE

Największym wyzwaniem w roku szkolnym 2023/2024 dla nauczycieli, dyrektorów i rodziców były trudności emocjonalno-społeczne, problemy psychiczne oraz narastająca przemoc wśród młodzieży, w tym cyberprzemoc.
Źródło: Raport z badania Nowej Ery

TRUDNI RODZICE

Nauczyciele wskazują, że z jednej strony mają do czynienia z roszczeniowymi rodzicami, którzy straszą kuratorium i innymi instytucjami, a z drugiej bierni, którzy nie angażują się w życie dziecka, bagatelizują jego potrzeby i zrzucają odpowiedzialność na szkołę.
Źródło: badania Forum Media Polska

Czy w Twojej klasie zdarzają się takie sytuacje?

  • W mojej klasie, na 20 osób mam: 6 opinii, 2 orzeczenia, 1 osobę z zaburzeniami psychicznymi i 2 zindywidualizowane ścieżki kształcenia.
  • Dla mnie największy problem stanowi ciągłe tworzenie dokumentacji, zmieniające się prawo, nowe wymogi, procedury, ciężko za tym nadążyć.
  • Moja klasa, to 3 opinie i 3 orzeczenia, 2 osoby w rodzinach zastępczych, do tego 3 dysfunkcyjne rodziny, z których jedna pisze pisma do PCPR, Sądu Rodzinnego, dzwoni do kuratorów i policji.
  • Nie mam wsparcia ze strony dyrektora, borykam się z problemami, na które nikt nie potrafi mi wiążąco odpowiedzieć, np. Czy muszę mieć zapłacone za opiekę nad uczniami nocą, kiedy jestem z nimi na kilkudniowej wycieczce? Czy jadąc na taką wycieczkę nie łamię prawa, bo nie mam wymaganych godzin odpoczynku od pracy? Rodzic oskarża mnie o nękanie dziecka, co jest absurdem. Jakie kroki prawne mogę podjąć?  Dziecko podczas napadu furii mocno mnie uderzyło? (dziecko w spectrum) Czy muszę tolerować takie zachowanie? itp.

Brzmi znajomo?

Wychowawca z klasą

Dołącz do społeczności świadomych wychowawców, którzy:

Rozwijają swoje kompetencje

Wychodząc z założenia, że warto uczyć się od najlepszych, na łamach czasopisma oddajemy głos najlepszym ekspertom-praktykom, którzy pokazują, co działa, co nie i pomagają wzbogacać warsztat wychowawczy i wzmacniać poczucie kompetencji m.in. z wykorzystaniem metody Porozumienia bez przemocy.

Integrują klasę

Wyposażymy Cię w narzędzia i metody pracy, uwzględniające uczniowską różnorodność i dopasowane do uczniów zdolnych, ze SPE, wycofanych, z nadpobudliwością, z odmiennych kręgów kulturowych czy religijnych, po traumatycznych przejściach oraz jak w tym wszystkim zadbać o uczniów w tzw. normie.

Dbają o swój dobrostan psychiczny

Do współpracy zaprosiliśmy psychologów, którzy zadbają o Twój well-being, wzmocnią Twoje kompetencje psychologiczne, zmotywują Cię i zadziałają profilaktycznie – w myśl zasady, że troska o zdrowie psychiczne nauczycieli jest troską o zdrowie psychiczne uczniów!

Inspirują się

Specjalnie dla Ciebie wydzieliliśmy dedykowaną rubrykę, w której wychowawcy wymieniają się doświadczeniem, pomysłami na angażujące projekty i wycieczki, klasowymi tipami z kraju i zagranicy oraz sprawdzonymi patentami na sytuacje kryzysowe.

Reagują na aktualne wydarzenia w klasie i na świecie

Kryzys zdrowia psychicznego, zaburzenia lękowe i depresja, agresja, zachowania autodestrukcyjne u uczniów to szczególnie trudne sytuacje, które analizujemy, komentujemy i w ramach których pokazujemy bezpieczne i sprawdzone metody reagowania.

Szukają sprawdzonych narzędzi i rozwiązań

Na www.zklasa.pl znajdziecie toolbox z pakietem gotowych narzędzi niezbędnych w pracy – dokumentacja, procedury, projekty wychowawcze, ankiety, ćwiczenia na koncentrację – to tylko niektóre z naszego banku pomysłów.

Redaktor prowadząca
„Wychowawcy z klasą”

Izabella Bartol

Wychowawczyni z 19-letnim stażem pracy, nauczycielka języka polskiego, autorka bloga "Polski z klasą", socjoterapeutka, wykładowczyni akademicka, autorka materiałów i kursów dla wychowawców.

Dołącz do społeczności świadomych nauczycieli, którzy rozwijają swoje kompetencje, integrują klasę, dbają o dobrostan psychiczny, inspirują się, reagują na aktualne wydarzenia i szukają sprawdzonych narzędzi – bo właśnie taki powinien być dobry wychowawca. Czasopismo wspiera Cię w tej roli, dostarczając rzetelnej wiedzy, praktycznych wskazówek i inspirujących materiałów.

Stałe działy

KLASA I JA

Aktualne i gorące tematy w życiu klasy z perspektywy uczniów i wychowawcy, dobre praktyki na integrację, współpracę i porozumienie, pomysły na zarządzanie klasą, budowanie środowiska wychowawczego i trwałych relacji z uczniami.

UCZEŃ W PROCESIE ROZWOJU

Materiały wspierające u uczniów rozwój kompetencji poznawczych, społecznych i komunikacyjnych, wykorzystujące zdobycze neurodydaktyki do kształtowania umiejętności efektywnego uczenia się, kreatywności, krytycznego myślenia, motywacji i zaangażowania.

PIERWSZA POMOC PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNA

Ekspercka wiedza psychologiczno-pedagogiczna, umożliwiająca rozpoznawanie i reagowanie na trudności i kryzysy psychologiczne i relacyjne, a także wsparcie uczniów z różnorodnymi potrzebami edukacyjnymi i wychowawczymi.

UCZEŃ Z ORZECZENIEM/OPINIĄ W MOJEJ KLASIE

Pokażemy jak pracować z uczniem z orzeczeniem/opinią w klasie, aby wspierać jego potrzeby, integrować z klasą, wspomagać w osiąganiu sukcesów edukacyjnych.

PROJEKT Z KLASĄ

Innowacyjne projekty klasowe, szkolne i międzyszkolne, pomysły na wycieczki i zajęcia tematyczne, scenariusze zajęć wychowawczych.

PRAWO W PIGUŁCE

Niezbędnik organizacyjno-prawny, ułatwiający prowadzenie dokumentacji szkolnej, gotowe procedury i wytyczne krok po kroku oszczędzające czas i pomocne w unikaniu najczęstszych błędów.

SYTUACJE KRYZYSOWE

Metody i ścieżki postępowania w trudnych sytuacjach na linii wychowawca–rodzic, kryzys w klasie, kryzys psychiczny, przemoc rówieśnicza i akty autoagresji.

DOBROSTAN I SAMOROZWÓJ

Narzędzia do samopoznania i doskonalenia pracy wychowawczej i edukacyjnej, umożliwiające rozwój kompetencji osobistych i zawodowych oraz dbałość o dobrostan i work life balance.

ROZBIEGÓWKA KULTURALNA

Bank aktualnych wydarzeń, programów i konkursów, miejsc i instytucji wartych odwiedzenia z klasą, książek, filmów, aplikacji, gier przydatnych w pracy wychowawczej.

ZADAJ PYTANIE

To miejsce, w którym nasi eksperci – z różnych dziedzin – prawnicy, psychologowie, wychowawcy-praktycy, wskazują rozwiązania trudnych sytuacji. Chcemy, żeby czasopismo dostarczało odpowiedzi na realne potrzeby i problemy wychowawców.
newsstand
6 numerów w roku
search
Analiza Case Studies z życia klasy
inventory
Toolbox wychowawczy na trudne sytuacje
document_scanner
Projektowe i dokumentacyjne must have
content_copy
54 strony praktycznych porad
important_devices
Materiały interaktywne
forum
Forum wychowawców
calendar_month
Kalendarium i rekomendacje

Poznaj autorów

W najbliższych numerach m.in.:

description
Uczeń kontra statut - Jak rozwiązać konflikt, w którym uczniowie buntują się wobec zasad panujących w placówce szkolnej i podważają zasadność wprowadzonego statutu? Rola wychowawcy w sytuacji konfliktu w odniesieniu do praw ucznia.
description
Uczeń doświadczony cyberprzemocą (hejt, trolling, sexting) - Zgłaszanie przypadków cyberprzestępstw oraz współpraca z organami ścigania. Wsparcie i pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla ucznia z doświadczeniem cyberprzemocy oraz działania prewencyjne oraz monitorowanie niepokojących sygnałów.
description
Konflikt między rodzicem a szkołą - Jak poradzić sobie w sytuacji konfliktowej pomiędzy rodzicami a placówką edukacyjną? Zrozumienie problemu oraz stanowiska obu stron konfliktu oraz wykorzystanie technik mediacyjnych i negocjacyjnych podczas rozmów, w celu odnalezienia rozwiązania konfliktu.
description
Międzynarodowe projekty uczniowskie - Jak angażować uczniów oraz otworzyć im drogę do działań na arenie międzynarodowej? Od projektu klasowego do projektu międzynarodowego - czy istnieje przepis na klasowy sukces?
description
Agresywny uczeń w klasie, który dezorganizuje pracę wszystkich uczniów. Skuteczne rozwiązania na bullying rówieśniczy – sprawdzone autorskie programy i metody pracy z klasą zdominowaną przez agresywnego ucznia.
description
Case study: Uczeń po próbie samobójczej – właściwa reakcja nauczyciela-wychowawcy. Jak przeprowadzić skuteczną interwencję kryzysową. Wskazówki do przeprowadzenia rozmowy z klasą i efektywnego wspierania uczniów.
description
Jak rozwijać w uczniach poczucie odpowiedzialności i chęć czynnego angażowania się w działania we wspólnocie klasowej i szkolnej? Przykłady aktywizujących projektów klasowych.
description
Case study: Jak odkryć i wykorzystać potencjał ucznia z ASD? Jak, włączać go w pracę zespołową i dzięki temu wzmacniać jego poczucie własnej wartości i sprawczości?
description
W jaki sposób, często nie zdając sobie z tego sprawy, wykluczamy poprzez język, zachowanie, postawę? O czym pamiętać, by przez własny przykład wzmacniać atmosferę akceptacji i równości w klasie? Przykłady najczęstszych błędów i „wpadek” w komunikacji na linii uczeń-uczeń, uczeń-nauczyciel, nauczyciel-rodzic. Jakich określeń używać w zamian?
description
Efektywne sposoby na motywację bez ocen – co może zrobić nauczyciel, aby zmotywować swoich uczniów do nauki i pomóc im odkryć wartość w zdobywaniu wiedzy i rozwoju?

Źródło praktycznej wiedzy

Wiemy, ile masz obowiązków i ile serca wkładasz w pracę. Zapewniamy Cię, że to widzimy i doceniamy. Razem możemy stworzyć społeczność zaangażowanych i wspierających się Wychowawców. Dołącz do nas!

Roczna prenumerata

Wybierz pakiet dopasowany do Twoich potrzeb.

Superpremium


netto / rok
zł brutto / rok
  • check_circle6 papierowych i elektronicznych wydań
  • check_circleNieograniczony – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma**
  • check_circleVIDEOTEKA z materiałami filmowymi w postaci mini-kursów, które opisują studia przypadków, diagnozę i skuteczne metody terapii*
  • check_circleCertyfikat dla placówki Szkoła Blisko Ucznia*

Premium


netto / rok
zł brutto / rok
  • check_circle6 papierowych i elektronicznych wydań
  • check_circleNieograniczony – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma**
  • cancelVIDEOTEKA z materiałami filmowymi w postaci mini-kursów, które opisują studia przypadków, diagnozę i skuteczne metody terapii*
  • cancelCertyfikat dla placówki Szkoła Blisko Ucznia*

Basic


netto / rok
zł brutto / rok
  • check_circle6 elektronicznych wydań
  • check_circleNieograniczony – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma**
  • cancelVIDEOTEKA z materiałami filmowymi w postaci mini-kursów, które opisują studia przypadków, diagnozę i skuteczne metody terapii*
  • cancelCertyfikat dla placówki Szkoła Blisko Ucznia*

Light


netto / rok
zł brutto / rok
  • check_circle6 elektronicznych wydań
  • cancelNieograniczony – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • cancelVIDEOTEKA z materiałami filmowymi w postaci mini-kursów, które opisują studia przypadków, diagnozę i skuteczne metody terapii*
  • cancelCertyfikat dla placówki Szkoła Blisko Ucznia*

*TYLKO W WERSJI SUPERPREMIUM:

VIDEOTEKA WYCHOWAWCY
Co kwartał na platformie www.zklasa.pl w ramach prenumeraty superpremium, dostęp do kolejnych certyfikowanych webinarów z obszaru.

Plan szkoleń:

  • LUTY - Uczeń w spektrum w mojej klasie
  • MAJ - Trening uważności w pracy z emocjami
  • SIERPIEŃ - Stop przemocy w mojej klasie
  • LISTOPAD - Neurodydaktyka w pigułce – TOP 3 metody jak się uczyć zgodnie z potrzebami mózgu
CERTYFIKAT DLA PLACÓWKI
Tematyka czasopisma skupia się na realnych rozwiązaniach problemów wychowawców, z uwzględnieniem najnowszych trendów w nauczaniu, potrzeb uczniów i z poszanowaniem całej społeczności szkolnej, w ramach naszej misji Szkoła Blisko Ucznia. Zdajemy sobie sprawę, że nasze czasopismo trafi do wielu nauczycieli w tej samej placówce, wobec tego KAŻDA placówka, która zdecyduje się na zakup czasopisma, otrzyma gotowy certyfikat z nazwą swojej szkoły! Możesz go wygenerować w dowolnym momencie z platformy www.zklasa.pl i powiesić w wybranym przez sobie miejscu w szkole. (*opcja dostępna w prenumeracie premium)

**Już teraz w archiwum znajdziesz trzy najlepiej oceniane numery czasopisma „Głos Pedagogiczny”.

Cena prenumeraty papierowej nie zawiera kosztów wysyłki. Koszty zostaną obliczone po dodaniu produktu do koszyka. Opłata za wysyłkę jest jednorazowa i pokrywa roczny koszt dostaw wszystkich numerów papierowych czasopisma.

Dla Twojej wygody prenumerata jest autoodnawialna. Jeśli w którymś momencie zdecydujesz, że nie chcesz jej kontynuować, wystarczy napisać wiadomość o chęci rezygnacji na adres bok@forum-media.pl co najmniej 14 dni przed rozpoczęciem się kolejnego okresu rozliczeniowego.

Jeśli chcesz zamówić prenumeratę z dostawą poza terytorium Polski, napisz na zagranica@forum-media.pl

Partnerzy

Sprawdź nas bez opłat

Pobierz przykładowego ebooka i przekonaj się, czy to magazyn dla Ciebie.
Pobierz

„Wychowawca z klasą” to magazyn dla nauczycieli i wychowawców, którzy chcą świadomie budować relacje, rozwijać swój warsztat i działać z empatią, odwagą i odpowiedzialnością. Wierzymy, że wychowanie to nie tylko reagowanie na trudne sytuacje, lecz także codzienne towarzyszenie uczniom – z uważnością, zrozumieniem i mądrym wsparciem. Dlatego tworzymy gazetę dla nauczycieli, która inspiruje oraz daje konkretne narzędzia do działania – scenariusze godzin wychowawczych, porady ekspertów, autentyczne historie z życia szkoły, materiały na trudne rozmowy i wskazówki, jak zadbać o dobrostan psychiczny – swój i uczniów.

To czasopismo tworzone z potrzeby zmiany. Powstaje przy udziale doświadczonych praktyków, psychologów, pedagogów i samych wychowawców. Nie udajemy, że mamy gotowe odpowiedzi na wszystko – zamiast tego proponujemy sprawdzone rozwiązania, aktualne podejście i dużo przestrzeni na refleksję. Jeśli zależy Ci na tym, by być dla swojej klasy realnym wsparciem – jesteś w dobrym miejscu. Czasopismo „Wychowawca z klasą” jest po to, by codziennie towarzyszyć Ci w tej roli.

Kontakt dla mediów:

Skrzynka prasowa: biuroprasowe@forum-media.pl

FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
KRS: Nr 0000037307
Sąd Rejonowy w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy KRS
NIP: 781-15-51-223 REGON: 631046924

Kontakt

Redakcja
Forum Media Polska Sp. z o.o.
ul. Polska 13, 60-595 Poznań

Polityka prywatności Regulamin